Polska Zielona Sieć podsumowuje Akademię 3R

Konsumowanie, kupowanie, recykling, upcykling, przerabianie, domowe szycie i gotowanie - czy życie nie byłoby piękniejsze dzięki wdrażaniu w życie tych terminów? Polska Zielona Sieć podsumowuje swój projekt edukacyjny dla młodzieży - w końcu to dzieciaki mają być naszą przyszłością. Zapraszamy do Warszawy na konferencję podsumowującą projekt!
Kupować mniej, ale lepiej Kupować mniej, ale lepiej
Na zielono, lokalnie, mniej Na zielono, lokalnie, mniej
Z koszykiem na zakupy Z koszykiem na zakupy

Konsumpcja w społeczeństwach rozwiniętych dawno przestała służyć zwyczajnemu zaspokajaniu elementarnych potrzeb. W naszej części świata, stanowiącej zaledwie 20% ludności całego globu, konsumowane jest ponad 80% wszystkich zasobów Ziemi. Aby zwrócić uwagę na problem nadmiernej konsumpcji, co roku, w ostatnią sobotę listopada, obchodzony jest Międzynarodowy Dzień bez Kupowania.

Aktywnie włącza się w te działania Polska Zielona Sieć, która podsumowuje swój pilotażowy program edukacyjny na temat odpowiedzialnej gospodarki odpadami “Akademia 3R”
Miejsce: Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8, Warszawa Czas: 25 listopada 2010, godz. 11:00 - 12:00
Program:
- Nasze konsumenckie wybory kształtują świat – o Dniu Bez Kupowania i odpowiedzialności konsumentów – Maria Huma, kierowniczka kampanii “Kupuj odpowiedzialnie” prowadzonej przez Polską Zieloną Sieć od 2002 r.
- 3 litery R, które zmieniły oblicze 180 szkół w Polsce – Małgorzata Małochleb, koordynatorka projektu “Akademia 3R”
- Co osiągnęliśmy dzięki “Akademii 3R”? Rezultaty projektu i prezentacja raportu ewaluacyjnego – Magdalena Noszczyk, koordynatorka projektu ds. edukacji

************************************************************

Akademia 3R to pilotażowy program edukacyjny Polskiej Zielonej Sieci, który w ciągu ostatnich 2 lat kierowany był do młodzieży szkolnej 10 województw w Polsce. 3R to pierwsze litery wyrazów opisujących hierarchię postępowania z odpadami: Reduse - Reuse - Recycle, czyli Ograniczajmy - Używajmy ponownie - Odzyskujmy.

Ponad 3 tysiące uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych nauczyło się odkrywać i poznawać tajniki marketingowe, które sprawiają, że konsumenci kupują więcej niż potrzebują. Uczniowie dowiadywali się jak ponownie użyć to, co pozornie jest przeznaczone na śmietnik oraz usystematyzowali swoją wiedzę w zakresie segregacji odpadów. Młodzi konsumenci zmierzyli się także ze swoimi nawykami konsumenckimi. Pokazali, że metodą “drobnych kroczków” – np. poprzez przyniesienie własnego kubka do szkoły, kupowanie produktów właściwie opakowanych w sklepiku szkolnym, czy noszenie własnej, wielorazowej torby na zakupy – można zmienić nie tylko swoje przyzwyczajenia, ale także uwrażliwić i aktywizować innych: nauczucieli, rodziców, kolegów i tym samym zmienić całe otaczające środowisko na lepsze.

Informacje: www.zielonasiec.pl