Ekologia / EKOmarketing

Woda | Ochrona atmosfery | Biożywność | Rolnictwo i hodowla | Odpady | Makulatura | Energia | Ekologia gleby | EKOmarketing | EKOciekawostki | Odpowiedzialny biznes |
Ekomarketing

Ograniczenia zarządzania proekologicznego w firmie

Zrównoważony rozwój jest złożonym zjawiskiem, dlatego strategia jego wdrożenia w przedsiębiorstwie jest procesem skomplikowanym. Skuteczne zaangażowanie zainteresowanych stron zależy w dużej mierze od...

Czytaj dalej
Ograniczenia zarządzania proekologicznego w firmie
Ekomarketing

Motywacja do społecznej odpowiedzialności po stronie biznesu

Społeczna odpowiedzialność i działania środowiskowe w biznesie nie wynikają bezpośrednio z norm prawnych, rzadko są też bezpośrednio związane z bieżącą działalnością operacyjną firmy. Wymagają wykrocz...

Czytaj dalej
Motywacja do społecznej odpowiedzialności po stronie biznesu
Ekomarketing

Konsumenci po recesji: dlaczego chcą lepszych produktów?

Nie tylko produkty w internetowych promocjach, te spersonalizowane czy wytworzone przez lokalną wspólnotę kupującego - także produkty etyczne wedle badania American Express są na celowniku coraz większ...

Czytaj dalej
Konsumenci po recesji: dlaczego chcą lepszych produktów?
Ekomarketing

Grzech ekologiczny, czy spowiadany?

Nietypowa, odważna i odwołująca się do stereotypów, pewnie przez wielu z tego powodu krytykowana, ale inna i za to warto ją docenić. Kampania ekologiczna Ministerstwa Środowiska promująca podstawowe za...

Czytaj dalej
Grzech ekologiczny, czy spowiadany?
Ekomarketing

Dobroczynność musi korzystać z celebrytów

Kiedyś organizacja ekologiczna Greenpeace wysyłała społeczników wolontariuszy na akcje ratowania wielorybów przed kłusownikami, ale obecnie w swoich kampaniach woli korzystać z "wynajętych" celebrytów,...

Czytaj dalej
Dobroczynność musi korzystać z celebrytów
Ekomarketing

Recykling opakowań po mleku: wychodzi deska do krojenia

Lubisz modne, funkcjonalne i ekologiczne przedmioty? Pogodzenie tych trzech często pożądanych wymagań konsumentów na całym świecie coraz częściej dostrzegają firmy, a zatem ich produkcja i sprzedaż. I ...

Czytaj dalej
Recykling opakowań po mleku: wychodzi deska do krojenia
Ekomarketing

Reklama ekologiczna - co wolno, a czego na pewno nie?

Rada Reklamy określa w Polsce w dokumencie pt. Kodeks Etyki Reklamy jakie są warunki określające poprawną i nienadużywającą dobrych obyczajów i granic prawa promocja ekologiczna. Sęk w tym, że mało kto...

Czytaj dalej
Reklama ekologiczna - co wolno, a czego na pewno nie?
Ekomarketing

Zielone zakupy: w co warto inwestować?

Dla większości konsumentów, także tych zielonych ekologia nie ma wiele wspólnego z zakupami. Ekologiczni i etyczni obywatele często uważają, że ich obowiązkiem jest po pierwsze ograniczanie zużycia ene...

Czytaj dalej
Zielone zakupy: w co warto inwestować?
Ekomarketing

Odpowiedzialni konsumenci w szkołach

Jak nauczyć dzieci i młodzież odpowiedzialności za konsumpcyjne wybory? W jaki sposób pokazać, że to my sami wytwarzamy ogromne ilości odpadów, które są globalnym problemem naszych czasów? Jak przekona...

Czytaj dalej
Odpowiedzialni konsumenci w szkołach
Ekomarketing

Do kogo należy kierować komunikaty ekologiczne?

Przeciętni obywatele nie mają ani wiedzy, ani doświadczenia w tematach ekologicznych. Stąd nie mają tutaj swojego zdania. Odbierają komunikaty z obu stron barykady i to typ przekazu zdecyduje o tym, ko...

Czytaj dalej
Do kogo należy kierować komunikaty ekologiczne?