Naturze się należy, czyli co mogą producenci piwa i delikatesy?

Ruszyła sierpniowa akcja promocyjna pn. "Naturze się należy", zorganizowana wspólnie po raz drugi przez markę Harnaś z portfela Carlsberg Polska i Delikatesy Centrum. Akcją konsumencką - z edukacyjnym przesłaniem ekologicznym - objętych zostało 100 wybranych sklepów sieci Delikatesy Centrum na terenie Małopolski.
Ekologiczny CSR w Carlsbergu Ekologiczny CSR w Carlsbergu

Rozwijana od wielu lat polityka ekologiczna jest jednym z najważniejszych filarów działalności Carlsberg Polska. Aby minimalizować wpływ browarów i biur na otoczenie, poczynionych zostało wiele inwestycji proekologicznych w zakładach, prowadzony jest również edukacyjny program Zielone Biuro wśród pracowników firmy – na poziomie centrali i browarów. Ponadto, latem od dwóch lat firma przeprowadza ekologiczną akcję na wybranych imprezach, sponsorowanych przez Carlsberga.

Głównym celem EKOprogramu "Daj śmieciom kosza" jest uwrażliwianie uczestników imprez na problem zaśmiecania terenów pobliskich zamieszkania, a szczególnie – zielonych, rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Podczas tych imprez, ostatnio na Festiwalu Przystanek Woodstock, pełnoletni biesiadnicy są zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując - w specjalnej EKOStrefie – ekogadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej i latarki ładowane bateriami słonecznymi. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajmują się lokalne firmy recyklingowe.

Żródło: Carlsberg Polska